Sunday, January 26, 2014

ෂර්ලොක් හෝම්ස් පුරාවෘත්ත - දොස්තර බිරිඳ 02 කොටස

 --මම මේ කථාන්තර ලියුවේ 2005 දි හුගක් වැරදි ඇති ඒත් ලියපු මුල් කාලෙ දේවල් මට තාමත් රහයි ---



 ‘ ඔව් හෝම්ස් මහත්මයා මමත් ඒ සලකුණ දැක්කා.., ඒක නිසයි මට හිතුනෙ මේක මිනී මැරුමක් කියලා..’

එහි වූයේ සම මතුපිට වූ වියැලී ගිය කුඩා ලේ බි`දුවකි. එය යමක් එන්නත් කිරීමකදී ඇතිවූවක් බව මටද වැටහිණි.

‘මේ ගැන කාංචනා මහත්මිය මොනවද කියන්නෙ  ?’

‘මම ඇයට තවම මේ ගැන කිවුවෙ නැහැ.... මේ හිංදමයි මම ඔබට එන්න කිවුවෙත්..’
‘නොකියපු එකත් හො`දයි..’

පැවසූ හෝම්ස් නැවතත් පරීක්ෂා කරන්නට විණි. සමීර හිස තබාගෙන සිටි කොට්ටය පරීකෂාකල හෝම්ස් මඳවේලාවක් කල්පනාවේ යෙදී සිට අප වෙත පැමිණියේය.

‘ඉවරද..? මහත්මයා.... ’

‘ඔව් පරීක්ෂා කරල නම් ඉවරයි. දැං මෘත ශරීරාගාරයට මිනිය යවන්න පුළුවනි.
මොකක්ද ඔබට මේ ගැන හිතෙන්නෙ..? ’
‘ ඇත්තටම සංකිර්ණයි.... මලසිරුරෙ මුහුණෙනුයි ඇ`ද ඇතිරි වල අපිලිවෙලයි අනුව මරණයට
කලින් දැඩි වේදනාවක් වි`දල තියෙනව.. පෙනුමට නම් හදිසි හෘදයාබාධයක් වගෙයි.හැබැයි මුකුත් ශරීර ගතවෙලා නැතිනම්.... එහෙමත් නැතිනම්......’
අප සම`ග කථා කරමින් සිටි හෝම්ස් නැවත වහලයට නෙත් යොමා කල්පනා කරන්නට විය.
‘ ඔව්.. මටත් හිතුනෙ ඔය ටිකමයි.. ඒ සලකුණ පිලිබ`ද සැකය විතරයි මට තියෙන්නෙ..’ හෝම්ස්ගේ කල්පනා ලෝකය බි`දිමින් ගජධීර පැවසීය.
මො..මොකක්ද ..? ආහ්.. හරි මට සමාවෙන්න.., මම වෙන දෙයක්් ගැන සිතමින් හිටියේ..

‘ගජධීර මහත්මයා මේකට මොකද කරන්නෙ ..?  මලසිරුරේ තිබූ ඔරලෝසුව ආරක්ෂිත ඉටිබෑගයක දමාගෙන පැමිණි මෘතශරීරාගාර සේවකයෙකු ගජධීර මහතාගෙන් විමසීය.

‘ආහ් ..  ඕකද..? කෝ දෙන්න මම කාංචනා මහත්මියට දෙන්නම්.’
ගජධීර මහත්මයා කරුණාකරල මට ටිකකට  ඕක දෙන්න පුළුනිද ..? පරීක්ෂාවට..
ඒක නැවතිල නේද..? ’

‘ආහ්.. මෙන්න.. මෙන්න ඔබ මේක ගැන උනන්දුනම් අරගෙන ගිහිල්ල පරීක්ෂා කරල ගෙනත් දෙන්න..’


‘ඇත්තටම .. බොහොම ස්තූතියි.... මම කැමතියි කාංචනා මහත්මිය එක්කත් ටිකක් කථා කරන්න..’

‘හො`දමයි එන්න ..’

මේ ඉන්නෙ මැය තමයි කාංචනා සේනාරත්න. කොළඹ මහ රෝහලේ වෛද්‍යවරියක්.

හඬමින් සිටි රූමත් තරුණියක් පෙන්වා ගජධීර මහත්මයා පැවසීය..

‘ ඇත්තටම මේ සිදුවීම ඔබට බලවත් කම්පනයක් ඇතිකර ඇතිවාට සැකයක් නෑ.. මට හරිම කණගාටුයි මහත්මිය ඒ පිළිබ`දව....’
‘අනේ බලන්න මහත්මයා අපි හීනෙන්වත් හිතපු දෙයක් ද මේ සිද්ධ වුණේ..?’

‘අපේ විවාහය සිදුවුණේ මීට මාස තුනකට උඩදි..................................
අපේ දෙමාපියන්ගෙ කැමැත්ත උඩ.., අපි පුංචි කාලෙ ඉ`දන්ම අ`දුනනවා.., එයා ව්‍යාපාරිකයෙක් වුණේ පරම්පරාවෙ ව්‍යාපාර නිසා.. අපි ගමේ ඉ`දලමෙහේ ආවෙත් මගේ වෘත්තිය නිසා.., අපි හරිම සතුටෙන් තමයි හිටියේ.., සමීරට මෙහේ යාළුවො නැහැ.., අකිල විතරයි හිටියේ.., එයා සමීරගෙ ඉස්කෝලෙ යාළුවෙක්..,
    ඔව්..ඔව්.. මමත් ඒ දවස් වල ඉඳලම අකිලව අඳුනනව.., අකිලත් ව්‍යාපාරිකයෙක්.., එයා සමහර දවස් වලට අපේ ගෙදර එනව.., ඒ ආපුවහම සමීරත් එක්ක ? වෙනකල් කථා කරකර ඉන්නවා.., ඊයෙත් ආව.., හවස හය හමාරට විතර ...ඔව් එයාගෙ කාර් එකේ තමයි...අර එලියෙ නවත්වල තියෙන ක‍්‍රීම් පාට එක. අකිල ආපු වෙලාවෙ ඉඳලම දෙන්නත් එක්ක ඔය කාමරේ කථා කර කර හිටිය.යාළුවො දෙන්න මුණ ගැහුණෙ හුඟ කාලෙුකින් නිසා මමත් ඔවුන්ට බාධා කරන්න ගියෙ නෑ...? අට හමාරට විතර මම සමීරට කථා කරල කිවුව මම නිදාගන්න යනව කියල.. එතකොට සමීර කිවුව එයා ඒ කාමරේම නිදාගන්නම්
කියල..මොකද අපි ඒ කාමරේත් ඇඳක් තියල තියෙනව අමුත්තෙකුට දෙන්න. ඉතිං මම සමීරල හිටපු කාමරේ දොර වහගෙනම ගිහින් නිදා ගත්ත...එතකොටත්  අකිල කාමරේ හිටිය. සමීර සාමාන්‍යයෙන් සෙනසුරාද ට කැලණි පන්සලට  යනව පාන්දරම වඳින්න. අද සෙනසුරාදා නිසා මම පාන්දර පහට එයාව ඇහැරවන්න ගියාම.......

ඉන් ඉදිරියට ඇගේ වචන වෙනුවට පිටවූයේ කදුළු පමණි... තම විවාහ දිවිය මාස තුනක් වැනි කෙටි කලෙකින් අවසන් වීම ඇයට තදින් දැනී තිබුණි...

කාංචනා මහත්මියට අකිලව සැකද ?


-------------------------------------------------------- කුරුළුය ------------------

දොස්තර බිරිඳ 03 කොටසට මෙතැනින් !
http://sankalpana-kurulu.blogspot.com/2014/01/03.html

දොස්තර බිරිඳ 01 කොටසට මෙතැනින් !
http://sankalpana-kurulu.blogspot.com/2014/01/01.html

2 comments: