Thursday, July 5, 2018

===== දසිස් 17 =====

( දහයකුත් සයක් කොටස හා සබැඳි )
==============================
+ එසේනම් ත්‍රිමූර්තිය යනු රාවණයන්ට ඉහලින් සිටි පාලනාධිකාරියකි..
– ඉහලක් පහතක් නැත.. ඊට සමාන වූ එකම තැනැත්තා රාවණයන් පමණකි. හෙතෙම මනුෂ්‍යයෙකි. කිසි විටකත් දේවත්වයක් නොපැතූවෙකි. නිවන් මග පැතූවෙකි..
+ ඔහ්…… රාවන නිරිදුන්ද නිවන්මාර්ගය පැතුවේද මා ඒ ගැන නොදනිමි..!
– එසේය .. එහෙත් ඒ මේ තුන් ලෝ වැස්සන් සියළුම දෙනා නිවන් දුටු පසු අවසානයට තමන්ට නිවන් අත්වේවායි ඒ පැතුමයි. ඒ අවසාන සත්තවයා තෙක්ම හෙළය රැකීමේ පරම අදිටනයි.
+ ඒ නිසයි එතුමා කාෂ්‍යප බුදුන් වහන්සේ ගෙන් ධර්මය අසා නිර්වාණවබෝධය නොලද්දේ..?
– එසේය .. මතු බුදු බව ලැබීම පත්න්නා සේම ඒද සාදු චේතනාවකි. !
ත්‍රිමූර්තිය වන බ්‍රහ්ම විශ්ණු ඊශ්වර හා උසක් පහතක් නැත එහෙත් මහා දසිස් රාවණයන් පිදිය යුත්තන් පිදූ මහා මනුශ්‍යයෙකි ..!
—————————————– අද එතැන් සිට
+ එසේනම් බුදුන් වහන්සේ ගැන කෙසේද ? මේ හින්දුන් විසින් වදින පුදන මහා දේව ත්‍රිමූර්තිය හා බුදුන් වහන්සේ සමවන්නේද ?
- බුදුන් වහන්සේ සම කිරීමට කිසිවෙකුටත් නොහැක.
+ එසේනම් මේ ත්‍රිමූර්තියක් ??? ලෝක පාලනයක් මට නොතේරේ.
- අන්තොජටා බහී ජටාය
+ ඒ කිමෙක්ද ?
- ඇතුලෙත් ගැටය ඔබ වහන්සේට පිටත් ගැටය..!
+ හහ් හහ් හහ් හ්හ
- මේ අන්ත දෙකක මාර්ග දෙකකි රජුනි. රාවන නිරිදුන් හා විදයා නවය පිළිබදව විස්තර කිරීමේදී ද මා ඒ පටලවා නොගන්නා ලෙස නුඹගෙන් ඉල්ලීමක් කලෙමි. මෙහිදීද එසේමය. බුදුන් වහන්සේ සිටින්නේ තමා මුල් කොට ගත් මමත්වය නැසීමේ යුද්ධයක් නිවීමටය.. ත්‍රිමූර්තිය අනුන් උදෙසාය. බුදුවරයෙකු ලොව පහල වන්නේද මේ ලොව තුල පවතින්නා වූ අසමතුලිතය යම් තරමක් දුරට තුලිත කිරීමටය. එනම් නිවන් මග කියා දීමටය.
+ ඉදින් ඒ මාර්ගය කියා දීමට මහා බඹුන්ට බැරිද ?
- බුද්ධත්වය ලඝු කොට නොගන්න. බොහෝ දෙනා මා පෙර පැවසු පරිදි නවයක් වු විද්‍යා විලින් එක්ක හෝ දෙක තුනක් දැන ඒ තුල ගිලී විජ්ජාවන් පෙන්වමින් ලෝ මුලා කරති. දේව බ්‍රහ්ම ලෝ තල වල පවා එවැන්නවුන් සිටිත්. මහා බඹුන් - මහා විශ්නු - ඊෂ්වරයන් සිටින්නේ ඔවුන්ව පාලනය කිරීමටය. බුදුන් වහන්සේ යනු ද රාවණයන් වැනිම මනුෂ්‍යයෙකි.. දෙවියෙක්, බ්‍රහ්මයෙ හෝ යකෙකු නොනොව ඔබ තුමන් වැනිම මනු ලොව ඉපිද ධ්‍යාන වඩා වීරිය කොට බුද්ධත්වය ලබන්නෙකි. ඒ බ්‍රහ්මයාටවත් ඉගැන්විය නොහැක තමාම කල යුත්තකි.
+ හොඳයි එසේ ත්‍රීමුර්තිය විසින් නිසි අයුරින් පාලනය වන්නේ නම් බුදුවරයකුගේ අවශ්‍යතාවක් වේද ? ඔවුනේගේ පාලනයේ සමතුලිතය බිදී මිනිසුන් දුසිල්වත් වු පසුද බුදුවරයෙකු පහල වන්නේ...
- රජුනි , ඔබ දන්න ඉතිහාසයට අනුව සිදුහතුන් පහල වූ වකවානුවේ ඔබ සිතනාකාරයට බුදු වරයෙකුගේ අවශාතාවයක් පැවතුනේද ?
+ නැත. එකල කිසිදු යුද්ධයක් නැති සස්‍රීක කාලයකි, වාසයට සුදුසුම කාලයකි. ඇරත් සිදුහත් කුමරු තම උපතට පෙර පස්මහ බැලුම් බැලුවා යැයි මා අසා ඇත්තමෙි. ඒ කාලය - දීපය - දේශය - කුලය සහ මව යැයි ද දනිමි.
- ඔබ සිතනා කාරයට බුදුවරයෙකු පහල විය යුත්තේ එසේමනම් එවන් වු කාලයක නොවිය යුතුය. චණ්ඩාශෝක යුධ සමයේය.
+ ඔහ්..
- බෝසතුන් කාලය හා දේශය මැන බලනුයේ ඇයි ද ?
+ බුදුවරයෙකුට පහල විය යුතු හොදම කාලය හා හොදම දේශය ලෙසද ?
- කාලය ද්වීපය දේශය කුලය මව ලඝු කොට නොගන්න ..!
කාලය යනු අප ගෙවාන කාලය නොව බෝසතුන් උපතට පෙර සිටින්නේ තවුතිසා දිවු තලයේය. එහි සිට බලන කල මනු ලොව කාලය ඇසිපිල්ලම් ගසන වේගයෙන් ගතවෙයි. එමනිසා කාලය මැන බලන්නේ මේ චක්‍රාවටයටම අයත් සදෙවු ලොවත් සතර අපායත් ඇතුලු තුන් ලෝකයටම යහපත් කාලයකි..! ඒ එනම් මේ සියළු ලෝක වෙසෙන වල වැසියන් බොහෝ දෙනෙකුට තමන් වහන්සේ අවබෝධ කරන බුද්ධත්වය පිළිගෙන නිවන් දොරටු විවර කර ගැනීමේ හැකියාව පතින්නා වූ කාලයයි !
දීපය හා දේශයද එසේමය.. ඒ මේ අප වෙසෙන ලෝ තලයේ ජම්බුද්වීපය ලෙස නොගන්න ඒද තුන් ලෝකය අනුවම මැන බලන්නකි. කුලයද එසේය මව ලෙස තෝරා ගන්නේ ද තුන් ලොවින්ම මනු ලොව කාන්තාවකි. !
පස් මහා බැලුම් සුලු කොට නොතකන්න .. ! ඒ හුදෙක් ඒ අවස්ථාවේ උන් වහන්සේ සිටි්නේ මෘතෘ දිව්‍යරාජයෙකුව සියළු දෑ පිළිබදව අවබෝධයෙනි. අප අපට තේරුම් ගත හැකි ප්‍රමාණය තුල පමණක් සිටගෙන මැන බැලු විටය බුද්ධත්වය ලඝු වන්නේ....
+ මා කිසිාදවත් සිතා නැත ථේරපුත්ථාභයනි මෙවැනි දැෑ. පුදුම වෙමි. මේ සා වටනා බුදු දහමක් රැකීමට මා ඉදිරිපත් වීම මට ගෞරවයක් ලෙස සලකමි.
- අපද ඔබ වහන්සේ හා එක් වූයේද ඒ නිසාවෙනි රජුනි. බුදුන් වහන්සේ කෙනෙකු මේ ලොව පහල වන්නේ මේ ලොව නරකින් පිරී ගිය විට නොව රජුනි ..
+ එසේනම් ..!
- නරක හා හොද සංඥා ඇති මිනිසුන්ගෙන් - දෙවියන්ගෙන් - බඹුන්ගෙන්
ආදී කොට ගත් තුන් ලෝ වැසියන්ගෙන් බහුතරයක් කුසල් පිරුණු ඇත්තන් වූ විටය. කෙටියනේ කියතොත් බහුතර සක්වල සමාජයේම සතත්වයන් ගුණයෙන් කුසලයෙන් දහමින් පිරුණු විටය. සිදුහත් උපත වූ කාලය හා මැන බලන්න රජුනි. බොහෝ දෙනෙක් සැදැහැතිය. ඇතැමුන් සත්‍ය සොයා අරණ්‍ය ගත වීය. අතැමුන් ධ්‍යානපල ලාභීන්ය. සිදුහත් කුමරුන්ගේ මව වන මහාමායාදේවීන් පවා පන්සිල් සමාදන්ව සිටි බව ඔබ අසා ඇති.
+ හැබෑවක් ම නේවනේනම් ..! එසේ නම් බුදුන් පහල වූ කාලය ඉතා සෂ්‍රීක කාලයක්.. දැහැමි සමාජයක් - මහණුන්ට ගරු කරන්නාවූ - අරථයෙන් ධර්මයෙන් පිරි සමාජයක්.. එවැනි සමාජයකයි බුදුන් පහල වූයේ..!
- එසේය රජුනි.. බුදු වරයෙකු පහල වන්නේ එවන් වකවානුවකයි... බුදු වරයෙකුගේ කාර්යය වනුගේ ඒ ඒ කාලයක තුල දැහැමින් පිරි තුන් ලෝ වැසියන්ට නිවන් මාර්ගය පෙන්වා ඔවුන්ට උදවු කිරීමියි.
+ කුසල් ඇත්තෝ එසේ යත් නම් ඉතිරිය !
- ඉතිරිය කුසල් මඳ ඇත්තන්ය. යලිත් බුදුවරයෙකු පහල වන තුරු මේ සසර ගමනෙහි යෙදී සිටිති. මේ අප වැන්නවුන්ය. නොපමාව කුසල් රැස් කල යුතු බවට ගෞතම බුදුන්ද දේශනා කලේ ඒ නිසාවෙනි.
+ ගෞතම බුදුන් ද යැයි ඔබ සඳහන් කලේ ඇයිද ?
- මහ රජුනි, බුදු වරු විසි අටදෙනෙකු ලොව පහල වූ බව ඔබ දනිත්, ඒ කවර අවස්ථා වල විය හැකිද ?
+ අනිවාරයෙන්ම මේ ලොව සශ්‍රීකව පැවති අවස්ථා වල විය යුතුය.
- නිවාරදි ය. ත්‍රිමූර්තිය විසින් චක්‍රාවාටයම පාලනය කලත් මා පෙර පැවසූ පරදි කුසල් ඇත්තවුන්ට තම ක්ෂාන්තිය ලගා කර ගැනීමට නිවන් දොරටු හරින්නෝ බුද්ධ වංශීකයෝය..! ත්‍රිමූර්තියෙන්ද ඔවුන් වැඳුම් පිදුම් ලබති. එ් ඒ කාලයට පැමිණ ධර්මාවබෝධ මාර්ගය දේශනා කොට යති.
සත්‍යයෙහි දෙකක් නැත ඇත්තේ එකකි !! විසි අටක් වූ බුදුන් වහන්සේලාගේ සියළු දහම විසි අටක් නැත. ඇත්තේ එකකි . බුදු වරු සියල්ලෝම එකම දහමක් දෙසත් ..!
+ සාධු සාධූ
- මෛත්‍රී බුදුන් පහල වන සමයේම ඉපැදීමටත් , ධර්මය අවබෝධ කර ගත හැකි භවයක් එ වන විට ලැබීමටත් අප කුසල් වැඩිය යුතුය. නැතහොත් සුදොවුන් රජුගේ ගුරු අසිත තවුසාණන් සේ බ්‍රහ්ම ලොවක සුව විදිය හැක. එහෙත් බුදු බණ නැසේ.... මේ කල්පයේදී බුදුවරු පස් දෙනෙකු පහල වේ.. කකුසඳ, කෝණාගම, කාශ්‍යප, ගෞතම මෛත්‍රී ලෙසය ඒ. දැනටම ත් සිවු දෙනකෙු පහල වී අවසානය. ඉතිිව ඇත්තේ එක් අයෙකු පමණි. අප අතර අටවිසි බුදුවරුන්ගෙන් ම ධර්මාවබෝධය ලැබීමට නොහැකි වූවෛා් සිටිති. මේ ලකෙහි ඉපිද ගෞතම ධර්මය අනුව යමින් ඒ පිලිපදිමින් නොපමාව කුසල් රැස් කරන්න රජුනි රට වැස්සාටද ඒ වපුරන්න...!
අපට ලඟම ඇත්තේ මෛත්‍රී බුදු සමයයි ..!
+ අහෝ... මනුෂ්‍යත්වය ශ්‍රේෂ්ඨය.. ඒ නිසි මගට යොමු කල යුතුය.. මා හිතාදර ථේරපුත්තාභයනි බුදු දහම මේ ලකෙහි වැපිරීමට මා හට ශක්තිය දෙන්න..
=================
--- කුරුළු -----

දසිස් විඳන්න වෙබ් එකට යන පාර -
http://www.kurulu.lk/2018/04/28/dasis-17/
.
- Android App එක දාගන්න.. -
https://play.google.com/store/apps/details?id=io.kurulu.app

No comments:

Post a Comment