Saturday, February 9, 2019

==== දසිස් 44 =====


( හතලිස් තෙවන කොටස හා සබැඳි )
(මෙය බුද්ධිමය දේපල නීතියේ ප්රකාශන අයිතිය යටතේ ආරක්ෂා කර ඇත.)
-----------------------------------
+ ඉතින් කල යුත්තේ කුමක්ද ?
- කල යුත්තේ සිරුර නිරෝගි කිරීමයි, සිත සුවපත් කිරීමයි.. මිනිසුන් වඩ වඩාත් ධ්‍යානය කෙරෙහි යොමු කිරීමයි...
+ හ්ම්
- මා පෙර පැවසුවාක් මේ බුදු දහමේ ඉගැන්වෙන්නේද මෙය මයි, සිතන්න රජුනි ගතත් සිතත් නිරෝගි මිනිසුන් වෙසෙන්නා වු රාජ්‍යයක කොතරම් නම් නව සිතුවිලි නව නිර්මාණ පහල වේද කියා..
+ ඒසේය ඒ් සියල්ලම යහපත් දෑ විය යුතුමය..!
- රජුනි සමබර තාව රැකිය යුතුය... නිරෝගී වීම යනු සමබර තාවයෙන් සිටීම මය ..!
—————————————– අද එතැන් සිට
+ හ්ම් සමබර තාවය .. ඒයය සෑම දෙයකටම අවශ්‍ය ඒසේ නේද අභය..
- ඒසේමැයි.. යින්ග් සහ යැන්ග් යනුවෙන් හදුන්වන්නේද ඒයමයි. කුණඩලීනිය - චී ශක්තිය - සෘද්ධීන් - විශ්ව ශක්තිය අාදී කුමන නාමයකින් හැදින්වුවත් ඒසේ හදුන් වන්නේ මෙ තුලිතය අැති කරන්නා වු ශක්තියයි.
+ හොදමයි ඔබ විසින් සදහන් කලා වූ මකර අධිරාජ්‍යයේ ෂා ඔලින් නම් විහාරයේ භික්ෂුන් ද මේ චී නම් ශක්තියෙන් පිරි බව මතකයි.
- ඒසේයි ඒ් පමණක්ම නොව රජුනි ෂා ඔලින් පමණක්ම නොවෙයි ඔවුන්ගේ පාරම්පරික සටන් ක්‍රම අාරක්සා කරගත් තවත් බොහෝ පරම්පරාවන් අධිරාජය තුල ජීවත් වුනා. වූ ඩෑන් නම් කදුකරය අාශ්‍රිතව ෂාඔලින් අාරාමය හා සමානව ඔවුන් සටන් කලාව පුහුනු වුනා.
+ ඔවුන් ද සතත්ව ලෝක හා සම්බන්ධව මේ කලාවන් පුහුනු කලේ නම් ඒ් හා බැදියාවක් අප අද මහා යෝධයන්ටත් තිබිය යුතුයි නේද ?
- ඒසේය සත්තව ලෝක හා ගනු දෙනුව සේම ඔබ වහන්සේ අසා නැතිවා අැති ' බෝධි ධර්ම " නම් භික්ෂුවක් පිළිබදව.
+ නැත. ඒ් ඔබ කවරුන්ද ?
- රජුනි , අපගේ වෑයම වනුයේ බුදු දහම රෑකීම බව මා ඔබ වහන්සේට පවසා සිටියා. ඉදින් ඒ් කුමන රාජ්‍යකදී හෝ වේවා සිදු කිරීමයි අපගේ යුතුකම..
+ ඔහු ඒ් නම් බෝධි ධර්ම යනු ඔබ කවරුන්ද ? ඔබද ?
- හහ් හහ් හහ් රජුනි.... ගෞතම බුදු රජාණන් වහන්සේගේ පරිණිර්වාණයෙන් පසු ව අපගේ බුදුන් රැකබලා ගැනීමේ වගකීමෙන් නිදහස්ව දහම රැකීමට පිටත් වුනෙමු. නොබෝ කලකින් අප මේ ලංකාපුරයට ඒ්මට ප්‍රථමයෙන් දඹදිව සිට මකර අධිරාජයට වැඩම කලා. ඒ් පෙර පැවසුවාක් මෙන්ම ඒ් කාලයේදී බෞද්ධ භික්ෂුන්ට සිදු වූ මංකොල්ලා කෑම් පහර දීම් පීඩනයට පත් කිරීම් ඉතා උච්චව තිබුන කාලයකයි. අප සංහ අධිරාජ්‍ය මෙන්ම අාවණ රජු කාලයේදි බොහෝමත්ම අාඩ්්‍යව පැවති රාජ්‍ය්‍යකි ඒය. බොහෝ විස්කම් පැ හැකි අධාත්මක මනුශ්‍යයෝද විද්‍යා ශාස්ත්‍ර, දත්තෝද ඒහි වූහ. ඉතින් අප නැ කම බොහෝ දුර දිව යන්නකි.
+ ඔබ නව දෙනාම නැ දස දෙනාම ??
- නැත. රජුනි අප සය දෙනෙකු පමණකි..
+ ඔහ් ඒසේනම් ඒයින්ද ඒ් අධිරාජ්‍යයේත් සතත්ව ලෝක හා මුසුවූ ප්‍රධානම සටන් කම පහ බිහිවුයෙත්..
- ඒසේයි බෝධි නම් මා ය... ඔබ වහන්සේට කෙදිනක හෝ ඒ් අධිරාජයයේ බෝධි ධර්ම භික්ෂුන් විසින් සිදු කරන ලද මූලික ඉගැන්වීම් ගැන අසන්නට ලැබුනහොත් විස්මයට පත් වනු අැතිවාක් මෙන්න ඒ් අප ම බව ත් සාක්ෂාත් වනු අැති
+ ඒ් කෙෙස්ද ?
- රජුනි අප ඒහිදි ධර්මයට මූලික කරගත්තේ අන් කිසිවක් නොව " ලංකාවතාර" සූත්‍රයයි ..!
+ ඔහ් හෝ අභය.. ඔබ නම්........ ! මා දන්නා තරමින් ඒම දේශනාව අැත්තේ රාවණ නම් රජකු අරඹායය..
- අප රාවණය රජුනි...
+ හොදමයි අභය ඒ් කතාන්තරය අසා සිටියදි මා සිතට නැගි කරුනක් නම් අප අදටත් ඉතිරිව පවතින් ඒ් මකර අධිරාජ්‍ය යේ සටන් ක්‍රම අප සෙබලුන්ටත් උගන්වීමට හැකිවක් නැතිද ? ඒ් ඒළැඹී තිබෙන යුද්ධයට බොහෝ සෙයින් ප්‍රයෝජනවත් වේවි නොවේද ?
- ඒ් අමුතු අායාසයකින් උගන්විය යුතු නැත. රජුනි අප දසදෙනාගෙන් පස් දෙනෙකුම ඒහි සටන් ක්‍රමයන් දන්නා අතර ඒ් හා මේ අතර වෙනසක් නැත සෑම තැනම අැත්තේ ඒකම කලාවය ඒකම ශිල්පය මය. අායුධ හා ඒ් සැරසීම අනුතවත් ඒ්ඒ් රාජයන්ගේ මනුශ්‍ය සිරුරේ හැඩය අනුව පමණක් සටන් ක්‍රමය තුල යම් වෙනස් කම් පවති. ඒ් හැරත් අප " වසභ " යෝධයා ඒ් කෙල පැමිණියෙකි..
+ මේ අප ලභිය වසභ
- ඒසේය වසභ යන් චතුර්මුක්හි රුද්‍රාක්ෂය දරන්නාය. වානර ගෝත්‍ර ලෝකය හා සම්බන්ධ කමක් පවත්වන්නාය. අශෝක රජු දවස රස විද්‍යාව නොහොත් ලෝහවල විදයාව හා පරිවර්තය පිළබඳව, පඨවි ආපෝ තේජේා් වායෝ වලට යත් සියළුම දෑ යම් යම් අවස්ථාවන් වලදී වෙනම හැසිරීම පිළිබදව ඒවා ක්රිමවත්ව සකස් කිරීම රිසි පරිදි බාවිත කිරීම යන රහස් දැනම අැතුලත් ග්‍රන්ථය පිලියෙල කල යෝධයාය.
+ ඔහ් පඨවි ආපෝ තේජේා් වායෝවල හැසිරීම නම් ඒසේනම් පෙර කී චී ශක්තිය පාලනය නෙවේද ? ඒසේ නම් වසභට ඒ් අමුතුවෙන් ලියා ඒක් කල යුතු නැත. වානර ගෝත්‍රය සබදකම් පවත්වන්නේ වානර ලෝ වාසින් පාතීර්බුත කල හැක්කේද " වසභ" ට ම විය යුතුය.
- ඒසේය රජුනි ඉතා අෑත
" අතීතයේදී මකර අධිරාජයයේ ජීවත් වූ අමරණියයැයි කියන්නාවූත් , සත්‍යයේ අැස නමින් විරුදාවලිය ලත්තා වූත් දෙසැත්තැ රූපයන් අයුරින් තම සිරුර වෙනස් කර මවා පෑ හැකියා ව තිබුනාවූත් , හස්තියෙකු මෙන් ශරීරය විශාල කර හැක්කාවුත් , මී මැස්සෙකු මෙන් කුඩා විය හැක්කා වූත් , පර්වතයක් මෙන් බර විය හැකි වුත් , පිහාටුවක් මෙන් සැහැල්ලු විය හැක්කා වූත් " සොන් වූ කොන්ග් " නම් වානර රජුන් පිළිබවත් ඔබ අසා නැතිවා අැති.
+ අභය ඔබ පවසනා විස්තර අසනා විට මා හට මැවුනේ නම් මා දන්නා මහා බල අැත හනුමාන් නම් වානර සෙන්පතියා පමනි..
- ඒසේය රජුනි වානර ගෝත්‍රය තුල ඒවැනි ශක්‍යවන්තයෝ බොහොය. වානර ලොව රජු ලෙසින් හදුන්වන්නා වු මකර අධිරාජ්‍යේ ජීවත් වූ අමරණීය " සොන් වූ කොන්ග් " රජුත් මහා හනුමාන් අතරත් බොහෝ සමානකම් දැකිය හැකිය..
+ ඒසේද ?
- ඒසේය.. දෙදෙනාටම ඒකම අාකාරයේ ශක්තින් පිළිබිඹු කරති, කුණ්ඩලිනි ශක්තිය අැත්තවුන්ය, " සොන් වූ කොන්ග් " වානර රජු බුදු දහමේ රැකවලෙකි, හනුමාන් ගේ අායුධය යගධාවකි , " සොන් " රජුගේ අායුධය යෂ්ටියකි, විටක ඒය තම කෙසක් තරමට කුඩා කර කනෙහි සගවා ගත හැක, විටෙක ඒ් විශාලනය කොට පහර දී මහ සයුර දෙබැ කල හැක..
+ ඉතා රසවත්ය අභය.. මේ ඉතිහාස කරුණු ඒකිනෙක ඒකට බැදි පවතින අයුරැ.......
-----------------------------------------සෙස්ස පස්සට
--- කුරුළු --
( රාවණ – ගැමුණු රජු – දස මහායෝධයන් සතුව මෙවන් අසාමාන්‍ය විදයා / ඉන්ද්‍රජාල ශක්තීන් ඇතැයි මනංකල්පිතව ” දසිස් ” නමින් මා ලබන මේ ප්රභන්ධය කර්තෘ දැනුවත් කිරිමකින් තොරව කතාව ඇසුරින් සිදු කරන්නාවූ කොටස් උපුටාගැනීමක්, අනුකරණය කිරීමක්, ආර්ථික අයිතිවාසිකම්වලට කෘතිය ප්රතිනිෂ්පාදනය කිරීමේ, විකිණීමේ, කුලියට දීමේ, බෙදාහැරීමේ, මහජනයා සඳහා සන්නිවේදනය කිරීමේ සහ පරිවර්තනය කිරීම වැලැක්වීමට බුද්ධිමය දේපල නීතියේ ප්රකාශන අයිතිය යටතේ ආරක්ෂා කර ඇත. )
#ravana #රාවණ #රාවන #කුරුළු #දසිස්

දසිස් සියල්ල විඳින්න වෙබ් එකට යන පාර -
http://www.kurulu.lk/

- ජංගම දුරකථනයෙන් කියවන්න Android App එක දාගන්න.. -
https://play.google.com/store/apps/details?id=io.kurulu.app

No comments:

Post a Comment