Saturday, February 9, 2019

==== දසිස් 35 =====



(මෙය බුද්ධිමය දේපල නීතියේ ප්රකාශන අයිතිය යටතේ ආරක්ෂා කර ඇත.)
-----------------------------------
( තිස් හතරවන කොටස හා සබැඳි )
+ බුදුවරයකු දමනය කරන්නේ ??
- රජුනි බුදුවරයකු දමනය කරනුයේ ඔබගේ කය නොව ඔබගේ සිතයි. අප දන්නේ කය අවනත කර ගැනීම පමනි. සිත දමනය කිරීම දන්නේ බුදුන්ය. ඒද පෙර කී ආහාර පාන පුහුණු වීම් ආදී කමටහන් ලබා දීමෙනි මිස බලහත්කාරයෙන් නොවේ.
+ ඔහෝ.. සිත දමනයටත් ආහාර පාන පුහුණුවීම් තිබේද ?
- එසේය රජුනි, එසේය දෙආකාරයටම ව්යායාම තිබේ,
එහෙත්,
" කය තැනීමට කය වෙහෙසිය යුතුය... සිත තැනීමට නම් සිත එක්තැන් කොට නිෂ්චල කල යුතය"
-- සිතට ව්යායාමය භාවනාවයි --
—————————————– අද එතැන් සිට
+ භාවනායි ... සත්යකි ඒයින් නොසැහෙන සුවයක් සිතටත් ගතටත් ලැබේ
- රජුනි භාවනා විධි ක්රම හා යෝගී ක්රම පැවතෙන්නේ රාවණ නිරිදුන්ටත් පෙර අතීතයේ සිටය.
+ ඒසේය ඒ් අසා අැත්තෙමි . සිදුහත් තවුසානන් වහන්සේද අාලාරකාලාම උද්දකරාම පුත්ත වැනි ගුරුවරුන්ගෙන් ඒ් උගත් බව කියවා අැත්තෙමි. ඒ් නිසාම භාවනා ක්රම බුදුන් වහන්සේටත් ප්රතම විය යුතුය.
- ඒසේය අටවිසි බුද්දෝත්පත්තියත් පෙරය.යෝග අභ්යාස ගැන අසා අැතැයි සිතමි.
+ යෝග අභ්යාස නොව යෝග භාවනා ක්රමද දන්නෙමි. මා රාවණ නිරිදුන් හා මාගේ දස මහා යෝධයන් ගැන විස්තරය දුටුයේ සිහිනයෙන් නොව භාවනාවන්ම බව දැන් සිතමි.
- ඒසේය රජුනි ඒ් සිදු කලේද මා ය. මා ඒ් වන විට මාගේ කුටියේ භාවනායෝගීව පසුවීමි. ඔබ වහන්සේ පෙර සිට භාවනාව වඩා අද දිනයේ ඒක් සංධිස්ථානයක් අභිබවා ගියේය.
+ ඒ් කුමක්ද මා නොදන්නෙමි.
- ඒනම් ඔබ වහන්සේ ප්රථමෙයන් මූලාධාර චක්රයත් දෙවැනිව ස්ව අධිෂ්ඨානය චක්රයත් තෙවැනිව මණිපුර චක්රයත් සිවුවෙනුව අනාභාත චක්රය ත් ජයගත් බවයි.
+ මිත්ර අභය, මා යෝග අභ්යාස උගත්තේ මාගෙ සිත ඒක් තැන් කරගනීම පිණිසය. මලය රටදී ඒ් කියා දුන්නේ හිමි නමකි.
- රජුනි මා කුණ්ඩලීනි යෝගය ගැන නුඹනේ අැසුවා මතකැති.
+ මතකයි
- ඒලෙසම ඒ් ගැන පසුවට විස්තර පවසන බවත් පවසා සිටියා
+ ඒසේයි
- මේ ඊට කාලයැයි සිතන්නෙමි.
+ හොදමයි
- රජුනි යෝග අභ්යාස යෝග භාවනා අදියෙහි මේ යෝග යන්න ගැන විමසා බැලුවේද
+ නැත
- යෝගය යන්න ඒකට ඒකතු වීමයි, ඒකට මුසු වීමයි. ජේයා්තිෂයේදී යෝගයක් යනු රාශීන් ඒකට ඒකතු වීමකි, නැතනම් ඒක්ව ග්රහ පිහිටීමකි. යෝගී භාවනාව යනු අප සිරුර ඒක් තැන් කිරීමකි. ඒසේ නම් ඔබ වහනසේ ඒකත්පස් වීම ගැන අසා අැති
+ ඒසේය ස්වාමීන් වහන්සේලා ධර්මය දේශනාවට ප්රථම ඒකත්පස්ව සිටන ලෙස පවසයි.
- ඒකත් පස් වීම යනු පහ ඒකක් කීරීමයි, අප සිරුරේ අංග පහ ඒනම් චක්ඛු, සෝත, ඝාණ, ජිව්හා, කාය - අැස , කන, නාසය, දිව, ශරීරය යන අංග පහ ඒක් තැන කොට මනස හා මුසු කිරීමයි. ඒවිට අප නිසොල් මන් වී අසන්නා වු දෑ දකින්නා වු දෑ දැනෙන්නාවූ දැ හැගෙන්නා වූ දෑ සියල්ල ම ඒකක් වෙයි. ධරමතා අවබෝධයත් ධර්මය ධාරණය කර ගැනීමටත් ඒකත්පස් වීම සිදු විය යුතුය මය. නොඒ්සේවීනම් අපගේ කන ඒක තැනකට අැස තව තැනකට මනස තව තැනකය.
+ හහ් හහ් හහ් හහ් හහ් පැහැදුනෙමි අභය මින් පසු ඒය ඒසේම සිදු කරමි.
- ඒකත් පස් වීමත් යෝග යකී. යෝගී වරුන් යනු ඒසේ අංග , රාශීන්, බොහොමයක් ඒකට කල තැනැත්තවුන්ටය. කුණ්ඩලීනියත් යෝගයකි.
+ අහා ඒ්සේ නම් කුණ්ඩලීනිය යනුත් බොහෝ අංග ඒක් වු ශක්තියක් විය යුතුය.
- ඒය ඒසේමය. කුණ්ඩලීණිය යනු ශක්ති ගබඩාවකි. ඒ් අප සිරුර තුල අැති අධ්යාත්මික ශක්තිය හා මානසකි හක්තිය සම්බන්ධ කරන්නකි. අප තුල දරණ ගසා නිදා සිටින්නා වූ නාගයා අවදි කර අප සිරසට ඉහලින් පෙන ගොබය ඔසවා ශක්තිය පිට කිරීම වෙත සංකේතාත්මකව රැගෙන යයි.
+ ඔබ මින් පෙරත් ඒ් ගැන පැවසූවා මතකයි
- ඒසේයි. කුණ්ඩලනී ශක්තිය මේ මේ යැයි විස්තර කිරීමට පවා තරම් අසීරු ඉතා ප්රභල ශක්තියක්. ඒමෙන්ම ඒ් යෝගය ලැබීමට ගිහි ගෙය හැර යාමක් , මහණ දම් පිරීමක් අවැසි නොවේ. ඒහෙත් පිලි පැදිය යුතු වත් පිලිවෙත් තිබේ.
සිරුර තුලනය කල යුතු වේ.
+ බුදුන් වහන්සේටත් කුන්ඩලනීය තිබුනේද ?
- ඒසේය, බුදු දහමට අනුව ප්රාතිහාර්ය වර්ග තුනකි. ඒනම් සෘද්ධි ප්රාතිහාර්ය , ආදේශන ප්රාතිහාර්ය සහ අනුශාසනා ප්රතිහාර්ය. නම් වේ. මෙයින් ගෞතම බුදුන් විසින් භික්ෂූන් උදෙසා අනුදැනවදාලේ අනුශාසනා ප්රාතිහාර්යය පමණි.මෙහිදී සෘද්ධි ප්රාතිහාර්යය උදෙසා සතර ඉද්ධි වැඩීම අවශ්ය්ය කරුණකි. අාදේශන ප්රාතිහාර්යය යනු යමෙකුගේ සිත කියවා බලා ඒ් අනුව සිතැගි වලට කියවමින් ධර්මය දේශනා කිරීමය. ඒහෙත් ඒ් ක්රම දෙකම භික්ෂූන්ට තහනම්ය. .
යමෙකුගේ වචනය ශ්රවණය කිරීමෙන් සිතේ හටගත් රාගය ප්රහාණය වේද , ද්වේෂය ප්රහාණය වේද , මෝහය ප්රහාණය වේද ඒ ශ්රී සද්ධර්මයෙන් පමණි. ඒ ශ්රී සද්ධර්මය මැනවින් යමෙක් දේශනා කරයිද එය ප්රාතිහාර්යයක් ලෙස තථාගතයන් වහන්සේ දේශනා කර ඇත. ඒ ශ්රී සද්ධර්මය පමණි. ඒ් උන්වහනසේ අනු දැන වදාල අනුහාසනා ප්රාතිහාර්යයි.
+ හ්ම්. ඒහෙත් බුදුන් වහන්සේ සෘධි ප්රාතිහාර්යය පෑවා
- බුදුන් වහන්සේගේ ට ඊට අදාල වූයේ නැත. මේ නියමයන් පනවා අැත්තේ මා පෙර කීවාක් මෙන් යෝග භාවනා කොට කුන්ඩලනීය යම් පමණක් වඩවා සෘද්ධී යක් ලද්දවුන් කසාය වස්ත්ර දරමින් දහමත් මිනිසුන් නොමග යමින් අධර්මයම වපුරුමින් ලාභ සත්කාර ලබා ගැනීම වැලැක්වීම සදහායි. ඒ් හැරත් අවබෝධයෙන් තොරව හුදෙක් ඉන්ද්රජාල දැක නැමෙන්නවූ පිරිසක් තුල අැත්තේ සැදැහැවත් වීමක් නොව පිනා යෑමක් පමණි.
+ ඒය නම් ඒසේමය.. සෘද්ධි ප්රාතිහාර්යය ගැනත් කුණ්ඩලීනිය ගැනත් විස්තර දැන ගැනීමට කැමැත්තෙමි.
- මුලින්ම ඉද්ධි ගැන පවසන්නිමි...
මෙයින් සෘද්දි ප්රාතිහාර්ය සදහා සෘද්ධි අවශ්ය වේ. මේ සදහා සෘද්ධි පාද වැඩිය යුතුය.ඉද්ධිපාද සතරෙකි.
පලමුව ඡන්ද : බලවත් කැමැත්ත.
දෙවැනුව විරිය : බලවත් උත්සාහය
තෙවැනුව චිත්ත : බලවත් අධිෂ්ඨානය
සිවුවැනුව විමන්ස :බලවත් ප්රඥාව -- මේ ඉද්ධිපාද නිර්වාණ සන්වර්තනික වූ ධර්මයේ දක්වා ඇත්තේ නිවන් දැකීම පිණිසය. නමුත් මෙලොව යමෙක් සෘද්ධි ප්රාතිහාර්ය දක්වයිද ඒ බලවත් වූ සෘදිපාදයන් මගින්මය. වෙනස ඔවුන් එය නිවන් මගට යොමු කිරීමට අදක්ෂ වීමයි. ඉදු පෙළහර දක්වන්නා සත්යලෙසම ඉදු පෙළහර දක්වයි නම් හේ සතරවන ධ්යානය ලැබූවෙක් වේ .ප්රථම ,ද්විතීය හෝ තෘතීය ධ්යානයන්ගෙන් ඉදු පෙළහර දැක්විය නොහැක. ලෝකෝත්තර වූ සෝවාන් , සකෘදාගාමි , අනාගාමි හෝ අර්හත් ඵල සාක්ෂාත් කළ පමණින්ද කිසිදු ඉදු පෙළහරක් දැක්විය නොහැක. ඉදු පෙළහර දැක්වීමේ දක්ෂතාව සතරවන ධ්යානයේ වැඩුණා වූ ශක්යතාවටම අනුලෝම වේ. සිව්වන දැහැනේ දැහැන් කෙළියට ඇති ව්යක්ත භාවයම අයෙකුගේ ප්රාතිහාර්යයෙන් පිළිබිඹු වේ. කුණ්ඩලිිය නම් ඒයයි.කුණ්ඩලීනිය කිසිවිටෙකත් නිවන් දොර විවර නොකරන්නේමය. ඒය ලෞකිකත්වය හා බැදී පවතී. ඒහෙත් නිවන් මග කරා යන්නා වූ යෝගී වරයෙකුට කුණ්ඩලනී ශක්තීය බාවනාව මගින් ඉබේ ලැබෙන්නේය.


සතරවන ධ්යානය අභිඥා පාදක වේ . අභිඥා යනු උසස් වූ ඤාණයන්ය. අභිඥාවෙන් පාන්නා වූ ප්රාතිහාර්යය බලවත් වූ සෘද්ධි ප්රාතිහාර්යයකි. සම්පූර්ණයෙන් වැඩුණා වූ අභිඥා තථාගතයන්ට පමණක් ඇත. සියළු රහතුන්ට ආසවක්ඛය ඤාණැය ඇති නමුදු ඉන් පෙළැහර පෑමට නොහැක. අභිඥාලාභීන්ගේ අභිඥා පෙළහරු පානු පිණිස නොව සසර ක්ෂය කිරීම පිණිස වඩනු ලබයි.සෘද්ධි ප්රාතිහාර්ය වර්ග දහයක් වේ. මිනිස්දමින් කරන ප්රාතිහාර්ය මෙසේ විස්තර කරන්නෙමි .
( සෘධි ප්රාතිහාර්යය පිළිබද දත්ත උපුටනය දිටඨි විසුද්ධි බ්ලොගයෙනි )
+ හොදමයි
- ඒහෙත් රජුනි මේ සෘධි ප්රාතිහාර්යය පෑ අවස්ථා ගැන සදහන් වනුයේ අප දහම තුල පමනක් නොව ඉන් පසු බිහිවූ යුදෙවුව්න්ගේ යේසුස් දහමේද, කුරාන දහමේද සදහන්ය.
+ ඒසේය..
- ඒහෙත් නැවත පවසමි ඒ් මවා පෑම් , ඉන්ද්රජාල කිසිවක් නිර්වාණයට හෝ පිරිසිදු දහමේ අවබෝධයට හේතු නොවේ.!

No comments:

Post a Comment