( විසි පස්වන කොටස හා සබැඳි )
========================== ====
– එහි මේ වනවිටත් ඉතිව ඇත්තේ පාද දෙකක් පමනි. ඉතිය රාම රාවන යුධයේදීම කඩා බිද දැමුනි. පාද දෙකත් ඒ මැදින් ඉහල ගමන් කරන්නාවු සෝපානයත් පමනක් ක්රියාත්මය. මාලිගය හා අන් සියල්ල නටබුන්ය. රාවණ යුගයෙන් පසු එය භාවිතා කල අයෙක් වීනම් ගෞතම බුදුන් ගේ රෑපයටම සමාන රුවක් තිබුනා වූ කාෂ්යප නම් රහතන් වහන්සේ පමණි..
උන් වහන්සේ බොහෝ කාලයක් ගම් නියම් ගම් වලින් ඇත්ව වනගතව බවුන් වැඩුයේ බුදුන් වහන්සේයැයි සිතා තමන් වහන්සෙට දන් පිලිගැන්වීමෙන් මග හැරීමටය. එහිදී රාවණයන්ගේ මේ නටබුන් වූ මාලිගය භාවිතා කලේය.
+ මහ කැලයේ තනිවම ?
– පලතුරුද ආහාරයට ඕනැ තරම් දේවල් කැලය තුලමද තිබේ. අදටත් මතුවටත් ක්රියාත්මක එය ගල මුදුනටම ජලය ගෙන යන ගල මුහුනේ පොකුනු පරවන රාවණ තාක්ෂනයෙන් නිපදවූ ජල උමගක් ද තිබේ. ඒ හැර තනියක් නැත. අප නව දෙනාගෙන් කෙනෙකුද එකල්හි එහි නිතර රැකවලෙහි පසුවීමු
+ සිහ ගිරිය ලෙස වරදවා නම් කරන බව පැවසුයේ මන්ද
– අහ් .. එය සිදු කරනුයේ හුදෙක් සිංහ පාද ලෙස ගිරියෙහි ඇති දෙපා අනුමානයෙන්ය. එහෙත් සැබැවින්ම ඇත්තෙ කුරුලු පාද දෙකකි ! කොටින්ම කියතොත් රාවණයන්ගේ දඩු මොනරය තිබුනේ එහිය.. ! කුරුලු ගෝත්රයේ බොහෝ දෙනෙකු ආගිය තැනකි ඒ සිහ ගිරිය ..!
—————————————– අද එතැන් සිට
+ එසේ නම් ඇයි අප එය සොයා නොයා යුත්තේ එය මහා රාවණයන් හා සම්බන්ධ මහා ස්ථානයක් ලෙස පෙනේ
- එසේය එසේය සොයා යා යුතු නැත. මක් නිසාද ඒ අප විසින් දන්නා නිසාවෙනි. මා විසින්ම ඔබ වහන්සේව රැගෙන යන්නම් පෙරදි මා විසින් සදහන් කරන ලද සූර්යය වන්දනාවට සුදුසුම මහා නිකුම්බිලා දේවීනේගේ මේඝ නාද කුමරුන් වන්දනා කරන ලද මහා සූර්යය දෙවොල අදටත් ඒ තුල වෙයිත එහි තවමත් නොනිවි පවතින රාවන පහනක්ද වෙයි.
+ හොදයි ඇයි එය සිහ ගිරියක් නොවන බවට ඔබ පවසන්නේ
- මේ වන විටත් ඉතිරිව පවත්නේ නටබුන් වු දෙපා පමනි . රජුනි මේ අපට අයත් ගැටලුවක් නොවේ. අනාගතයේදී යම් යම් පිරිස් විසින් එය නිවරදි කර සතය සොයා ගන්නවා ඇති. සිංහ පාදයකුත් - කුරුලු පාදයකුත් හොදින් විමසා බැලුවහොත් එය විසදාගැනීමට ලැබේවි. එහෙත් ඊටත් එහා ගිය දෙයක් මා පවසන්න්ම්
+ එසේයි
- දඩු මොනරය ගබඩා කල ස්තානය එය බව මා පැවසුවා. තවද සිහ ගිරිය රාවණාගේ කාලයත් එහා දිවෙන්නක් . ඒ කියනුයේ මෙතැන් සිට වසර හාරදහසකටත් එපිට. කුරුලු ගෝත්ර යෙහි අය වලුන් ගැන මා සදහනක් කලා මතකැති.
- එසේයි
+ මහා දේව විශ්නු සිටින්නේ ගුරුලා හෙවත් ගරුඩා පිටයි, ඒ තවත් එක් දඩු මොනරයකැයි සිතන්න, මේ දෙවියන් චිත්රශිල්පීන් නිර්මාණ ය කරත්තී , ඇද දක්වත්දී ඒ මනං කල්පත යැයි ඔබ වහන්සේද සිතා සිටියේද ?
- එසේය අභය, දදඹදිව බොහෝ දෙවියන් මා දැක ඇත්තෙමි පිලිම වල, හස්තියෙකු එසවිය හැකි මීයෙකු සිටීද ? මනුෂ්ය ශරීරයක් කුරුල්ලෙකුට එසවිය හැකිද ?
- එසේ නොසිතන්න, එසේනම් විසින් ඇත් කඳ ලිහිණියා යැයි කෙනෙකු අසා නැතිද ? ඔවුහු ඇතුන් තම දෙකකුලින් ඔසවා ගෙන පියාඹති.
+ චිත්ර වලින් පමණක් දැක ඇත්තමෙි.
- ඒ හුදු මනංකල්ප නොව සත්යයි, පෙර රාවණ කාලයේදී මේ අප හා බැදි පැවති ලෝක තල වල සිටි සතත්යනය. ඔවුහු නිතර මෙහි ආහ ගියහ. ඒ නිසා මිනිස්න් ඒ සිතුවම් කලහ නෙලූහ. රාවණයන් මේ සියළම ගෝත්ර හා සාමකාමිව මිත්රව විසීය. ඒ නිසාවෙන්ම මනු ලොව ගෝත්ර පවා ඒ ඒ නම් වලින් ආරම්බ කලහ. සිංහයෙකු හා සහවාසයේ යෙදීමෙන් මනුෂයන් හටග්නනෙ යැයි සිත්නනේද ? ඒ සිංහ ගෝත්රයයි, එසේම මේ නාග - කුරුලු - සුර - අසුර -රාක්ෂ - වානර වැනි ගෝත්ර වලද ආර්ම්බය එසේ යැයි නොසිතන්නෙ මන්ද ?
+ ඔහ්
- එසේමය. වෙනත් දේශයකින් මෙහි පැමින කාන්තාවන් හා විවාහව ඒඒ ජාතින් මෙහි ඇති වෙනවා සේම ඒ ඒ ලෝකවල පිරිස් මෙහි පැමින බොහෝ කල් විසුහ. එහෙත් රාවණයන්ගේ ඇවැමෙන් ඒ ලෝක සතත්වයන් මෙහි නතර වී සිටී නතර වු අතර මනු ලොව පිහිටියා වු ගෝත්ර පමණක් දිගින් දිගටම පැවත එන්නට විය. එහිදි අප නව දෙනා ද ? එසේ ගෝත්ර වල යම් යම ශක්තිය ඇත්තවුන්ද හරහා අපට තමත් ඒ ලෝක හා ගනු දෙනු කල හැකිය.
+ ඉතිහාසය මා සිතුවාටත් වඩා රසවත්ය, සංකීර්ණය
- රජුනි බොහෝ අය සිතන්නේද තම දැනුමේ ප්රමාණයෙන් පමණි. ඉන් එහාට වු දෙයක් පිලි ගැනීමට තියා සිතීමටවත් බිය වෙති.
+ හ්හ හහ් එය නම් සැබැවකි
- අප හා සෘජු සබදතා මේ වන විට නැතත් තුන් ලෝකයේ මනු ලොව හැරුන ුවිට අනෙකුත් ලෝක අතර ඔවුනොවුන් සහ සම්බන්ධකම් පවත්වති. මනු ලොවට පැමිනියත් නොපැමිනියත් ඒ දෙස බලා කියාගෙන ඒ රැක ගනිමින් සිටිති
+ ඒ රැක ගන්නෙ ්ඇයිද ?
- ඒ අප ගෞතම බුදුන් වහන්සේ ඇතුලු අනේකුත් බුදුන් වහන්සේලා විසි අට දෙනාට කරන ගෞරවයක් විසිනි. මෛත්රි බුදුක් පහල වන්නේද මෙහිම බැවැනි.
+ සාධූ සාධූ සාධූ..
- ඉතින් මා කියමින් සිටියේ විශ්නු දේවයන්ගේ ගුරුලා ගැනය, රුහුණ කාජරග්රාාමයේහි දෙවියන් සිටින්නේ මොණරෙකු පිටය, ඒද දඩු මොනරුකැයි සිතන්න. දඩු මොනරය යනු යන්ත්රයකටත් එහා වූ මහා කුරුලු ගෝත්රයේ නායකයකුගේ හැඩය ගත් ඔවුන් විසිම ඇදගෙන යන්නා වූ යානයකි. එහෙත් සාමන්ය මනු ලොව වැසියන්ට ඒ මහා රාජයා නොපනෛ්. නා ලොව විශ්නු දේව ගේ ශේෂනාග නම් නාර රජු, ශිවගේ වාසුකී නම් නා රජු,! මුචලින්ද නාග රාජු වැනි ප්රභලයන් සේම කුරුලු ලොවද මා පෙර පැවසු ලෙසම ගුරුලා , ගරුඩ , භේරුණ්ඩ , ඇත් කඳ ලිහිණි , දඩු මොණර, අන්සු , ෆීනික්ස් , බෙනූයනු ප්රභල කුරුලු රජුන්ය .. !
- ඔහ් එය එසේද දැන් පැහැදිලිය.
+ ඉතින් මේ සිහගිරියේ වූයේද කුරුලු ගෝත්රයට අනුව නිර්මාණය කරන ලද්දා වූ මාලිගයකි. එහි වුයේ කුරුලු පිලිරුවකි. ඔබ වහන්සේ ද මාද එහි යන්නාවු දවසක මා මේ කියන්න සිහියේ තබා ගන්න..
සිහ පාද ද කුරුලු පාද ද යැයි අනුමාන කරන්න, මා දන්න තරමින් ඒ පාද කුරුලු පාද ලෙස මේ මනු ලොව කුරුල්ලන් හා පාද සමාන කිරීම අසීරුය මක් නිසාද මේ ඉතිහාස ගත කුරුලු රජු හා සබැදි නිසාවෙනි..
හොදම සැස දීම නම් ලෝක ආම්භයේදී සිට වදවී ගිය " ඩයනෝසර " නමින් හදුන්වන්නා වු යුගයේ සතත්ව පාද හා මේ සිහගිරි පාද සන්සදනය කිරීමය.
- ඒ කවුරුහුද ?
+ හහ් හහ් හහ් එය කල නොහැකකි , මේ ඊට අයත් යුගය නොව මේ ගැමුනු යුගයයි. එහිදී එවන්නක් එලි වන බවට අනාගත සාක්ෂි නැත.. එයෙහින් අප අපට මේ යුගයේ අයිති කාර්යය පමනක් කරමු රජුනි..
- එසේය එකඟය, සියල්ල බදා ගතහොත් මාගේ මූලික වෑයමෙන් පිටට පනිනු ඇත .!
-------------------------- ---------- සෙස්ස පස්සට
———— කුරුළු ———-
==========================
– එහි මේ වනවිටත් ඉතිව ඇත්තේ පාද දෙකක් පමනි. ඉතිය රාම රාවන යුධයේදීම කඩා බිද දැමුනි. පාද දෙකත් ඒ මැදින් ඉහල ගමන් කරන්නාවු සෝපානයත් පමනක් ක්රියාත්මය. මාලිගය හා අන් සියල්ල නටබුන්ය. රාවණ යුගයෙන් පසු එය භාවිතා කල අයෙක් වීනම් ගෞතම බුදුන් ගේ රෑපයටම සමාන රුවක් තිබුනා වූ කාෂ්යප නම් රහතන් වහන්සේ පමණි..
උන් වහන්සේ බොහෝ කාලයක් ගම් නියම් ගම් වලින් ඇත්ව වනගතව බවුන් වැඩුයේ බුදුන් වහන්සේයැයි සිතා තමන් වහන්සෙට දන් පිලිගැන්වීමෙන් මග හැරීමටය. එහිදී රාවණයන්ගේ මේ නටබුන් වූ මාලිගය භාවිතා කලේය.
+ මහ කැලයේ තනිවම ?
– පලතුරුද ආහාරයට ඕනැ තරම් දේවල් කැලය තුලමද තිබේ. අදටත් මතුවටත් ක්රියාත්මක එය ගල මුදුනටම ජලය ගෙන යන ගල මුහුනේ පොකුනු පරවන රාවණ තාක්ෂනයෙන් නිපදවූ ජල උමගක් ද තිබේ. ඒ හැර තනියක් නැත. අප නව දෙනාගෙන් කෙනෙකුද එකල්හි එහි නිතර රැකවලෙහි පසුවීමු
+ සිහ ගිරිය ලෙස වරදවා නම් කරන බව පැවසුයේ මන්ද
– අහ් .. එය සිදු කරනුයේ හුදෙක් සිංහ පාද ලෙස ගිරියෙහි ඇති දෙපා අනුමානයෙන්ය. එහෙත් සැබැවින්ම ඇත්තෙ කුරුලු පාද දෙකකි ! කොටින්ම කියතොත් රාවණයන්ගේ දඩු මොනරය තිබුනේ එහිය.. ! කුරුලු ගෝත්රයේ බොහෝ දෙනෙකු ආගිය තැනකි ඒ සිහ ගිරිය ..!
—————————————– අද එතැන් සිට
+ එසේ නම් ඇයි අප එය සොයා නොයා යුත්තේ එය මහා රාවණයන් හා සම්බන්ධ මහා ස්ථානයක් ලෙස පෙනේ
- එසේය එසේය සොයා යා යුතු නැත. මක් නිසාද ඒ අප විසින් දන්නා නිසාවෙනි. මා විසින්ම ඔබ වහන්සේව රැගෙන යන්නම් පෙරදි මා විසින් සදහන් කරන ලද සූර්යය වන්දනාවට සුදුසුම මහා නිකුම්බිලා දේවීනේගේ මේඝ නාද කුමරුන් වන්දනා කරන ලද මහා සූර්යය දෙවොල අදටත් ඒ තුල වෙයිත එහි තවමත් නොනිවි පවතින රාවන පහනක්ද වෙයි.
+ හොදයි ඇයි එය සිහ ගිරියක් නොවන බවට ඔබ පවසන්නේ
- මේ වන විටත් ඉතිරිව පවත්නේ නටබුන් වු දෙපා පමනි . රජුනි මේ අපට අයත් ගැටලුවක් නොවේ. අනාගතයේදී යම් යම් පිරිස් විසින් එය නිවරදි කර සතය සොයා ගන්නවා ඇති. සිංහ පාදයකුත් - කුරුලු පාදයකුත් හොදින් විමසා බැලුවහොත් එය විසදාගැනීමට ලැබේවි. එහෙත් ඊටත් එහා ගිය දෙයක් මා පවසන්න්ම්
+ එසේයි
- දඩු මොනරය ගබඩා කල ස්තානය එය බව මා පැවසුවා. තවද සිහ ගිරිය රාවණාගේ කාලයත් එහා දිවෙන්නක් . ඒ කියනුයේ මෙතැන් සිට වසර හාරදහසකටත් එපිට. කුරුලු ගෝත්ර යෙහි අය වලුන් ගැන මා සදහනක් කලා මතකැති.
- එසේයි
+ මහා දේව විශ්නු සිටින්නේ ගුරුලා හෙවත් ගරුඩා පිටයි, ඒ තවත් එක් දඩු මොනරයකැයි සිතන්න, මේ දෙවියන් චිත්රශිල්පීන් නිර්මාණ ය කරත්තී , ඇද දක්වත්දී ඒ මනං කල්පත යැයි ඔබ වහන්සේද සිතා සිටියේද ?
- එසේය අභය, දදඹදිව බොහෝ දෙවියන් මා දැක ඇත්තෙමි පිලිම වල, හස්තියෙකු එසවිය හැකි මීයෙකු සිටීද ? මනුෂ්ය ශරීරයක් කුරුල්ලෙකුට එසවිය හැකිද ?
- එසේ නොසිතන්න, එසේනම් විසින් ඇත් කඳ ලිහිණියා යැයි කෙනෙකු අසා නැතිද ? ඔවුහු ඇතුන් තම දෙකකුලින් ඔසවා ගෙන පියාඹති.
+ චිත්ර වලින් පමණක් දැක ඇත්තමෙි.
- ඒ හුදු මනංකල්ප නොව සත්යයි, පෙර රාවණ කාලයේදී මේ අප හා බැදි පැවති ලෝක තල වල සිටි සතත්යනය. ඔවුහු නිතර මෙහි ආහ ගියහ. ඒ නිසා මිනිස්න් ඒ සිතුවම් කලහ නෙලූහ. රාවණයන් මේ සියළම ගෝත්ර හා සාමකාමිව මිත්රව විසීය. ඒ නිසාවෙන්ම මනු ලොව ගෝත්ර පවා ඒ ඒ නම් වලින් ආරම්බ කලහ. සිංහයෙකු හා සහවාසයේ යෙදීමෙන් මනුෂයන් හටග්නනෙ යැයි සිත්නනේද ? ඒ සිංහ ගෝත්රයයි, එසේම මේ නාග - කුරුලු - සුර - අසුර -රාක්ෂ - වානර වැනි ගෝත්ර වලද ආර්ම්බය එසේ යැයි නොසිතන්නෙ මන්ද ?
+ ඔහ්
- එසේමය. වෙනත් දේශයකින් මෙහි පැමින කාන්තාවන් හා විවාහව ඒඒ ජාතින් මෙහි ඇති වෙනවා සේම ඒ ඒ ලෝකවල පිරිස් මෙහි පැමින බොහෝ කල් විසුහ. එහෙත් රාවණයන්ගේ ඇවැමෙන් ඒ ලෝක සතත්වයන් මෙහි නතර වී සිටී නතර වු අතර මනු ලොව පිහිටියා වු ගෝත්ර පමණක් දිගින් දිගටම පැවත එන්නට විය. එහිදි අප නව දෙනා ද ? එසේ ගෝත්ර වල යම් යම ශක්තිය ඇත්තවුන්ද හරහා අපට තමත් ඒ ලෝක හා ගනු දෙනු කල හැකිය.
+ ඉතිහාසය මා සිතුවාටත් වඩා රසවත්ය, සංකීර්ණය
- රජුනි බොහෝ අය සිතන්නේද තම දැනුමේ ප්රමාණයෙන් පමණි. ඉන් එහාට වු දෙයක් පිලි ගැනීමට තියා සිතීමටවත් බිය වෙති.
+ හ්හ හහ් එය නම් සැබැවකි
- අප හා සෘජු සබදතා මේ වන විට නැතත් තුන් ලෝකයේ මනු ලොව හැරුන ුවිට අනෙකුත් ලෝක අතර ඔවුනොවුන් සහ සම්බන්ධකම් පවත්වති. මනු ලොවට පැමිනියත් නොපැමිනියත් ඒ දෙස බලා කියාගෙන ඒ රැක ගනිමින් සිටිති
+ ඒ රැක ගන්නෙ ්ඇයිද ?
- ඒ අප ගෞතම බුදුන් වහන්සේ ඇතුලු අනේකුත් බුදුන් වහන්සේලා විසි අට දෙනාට කරන ගෞරවයක් විසිනි. මෛත්රි බුදුක් පහල වන්නේද මෙහිම බැවැනි.
+ සාධූ සාධූ සාධූ..
- ඉතින් මා කියමින් සිටියේ විශ්නු දේවයන්ගේ ගුරුලා ගැනය, රුහුණ කාජරග්රාාමයේහි දෙවියන් සිටින්නේ මොණරෙකු පිටය, ඒද දඩු මොනරුකැයි සිතන්න. දඩු මොනරය යනු යන්ත්රයකටත් එහා වූ මහා කුරුලු ගෝත්රයේ නායකයකුගේ හැඩය ගත් ඔවුන් විසිම ඇදගෙන යන්නා වූ යානයකි. එහෙත් සාමන්ය මනු ලොව වැසියන්ට ඒ මහා රාජයා නොපනෛ්. නා ලොව විශ්නු දේව ගේ ශේෂනාග නම් නාර රජු, ශිවගේ වාසුකී නම් නා රජු,! මුචලින්ද නාග රාජු වැනි ප්රභලයන් සේම කුරුලු ලොවද මා පෙර පැවසු ලෙසම ගුරුලා , ගරුඩ , භේරුණ්ඩ , ඇත් කඳ ලිහිණි , දඩු මොණර, අන්සු , ෆීනික්ස් , බෙනූයනු ප්රභල කුරුලු රජුන්ය .. !
- ඔහ් එය එසේද දැන් පැහැදිලිය.
+ ඉතින් මේ සිහගිරියේ වූයේද කුරුලු ගෝත්රයට අනුව නිර්මාණය කරන ලද්දා වූ මාලිගයකි. එහි වුයේ කුරුලු පිලිරුවකි. ඔබ වහන්සේ ද මාද එහි යන්නාවු දවසක මා මේ කියන්න සිහියේ තබා ගන්න..
සිහ පාද ද කුරුලු පාද ද යැයි අනුමාන කරන්න, මා දන්න තරමින් ඒ පාද කුරුලු පාද ලෙස මේ මනු ලොව කුරුල්ලන් හා පාද සමාන කිරීම අසීරුය මක් නිසාද මේ ඉතිහාස ගත කුරුලු රජු හා සබැදි නිසාවෙනි..
හොදම සැස දීම නම් ලෝක ආම්භයේදී සිට වදවී ගිය " ඩයනෝසර " නමින් හදුන්වන්නා වු යුගයේ සතත්ව පාද හා මේ සිහගිරි පාද සන්සදනය කිරීමය.
- ඒ කවුරුහුද ?
+ හහ් හහ් හහ් එය කල නොහැකකි , මේ ඊට අයත් යුගය නොව මේ ගැමුනු යුගයයි. එහිදී එවන්නක් එලි වන බවට අනාගත සාක්ෂි නැත.. එයෙහින් අප අපට මේ යුගයේ අයිති කාර්යය පමනක් කරමු රජුනි..
- එසේය එකඟය, සියල්ල බදා ගතහොත් මාගේ මූලික වෑයමෙන් පිටට පනිනු ඇත .!
--------------------------
———— කුරුළු ———-
niyamai
ReplyDeleteදඩුමොනරය ගබඩා කරෙ කොහෙද 0766962178 මෙකට එවන්න
ReplyDelete