( සිවුවන කොටස හා සබැඳි )-
– දොරටුව !! නුඹ දොරටුව හැර අවසානයි රජුනි.. දැන් ඇත්තේ ඉන් ඇතුළු වීමටයි.. ජය ශ්රී …. !
ථෙරපුත්ථාභය එක්වරම අංශු බවට පත්ව වා තලයට මිදුනි.
ගැමුණු රජ දෑස් හැරියේය.. තමා සිට ඇත්තේ භාවනාවේය..
පද්මාසනයෙන් හිද අතෙහි වු වජ්රා ව දිලිසෙනු පෙනුනි..
සයනය අසල තවමත් නව යෝධයන් හිඳිති.
එසේ නම් මේ සියල්ල තමා දුටුවේ…… භාවනාවෙන්ද ??
එසේනම් ථේරපුත්ථාභය……..
ඔහු වාචාලිය යුතුය… ! මේ බ්රලහ්ම මුහුර්තියයි. රාජ සභාවේදි ඔහු විචාරමියි සිතීය..
ගැමුණු රජ සයනයෙන් බිමට දෙපා තැබුවා පමනි.. දොර අසල ඡායාවකි..
වහා තම අසිතපත අතට ගත් රජු..
+ කවුරුන්ද පිලිතුරු දෙව….
— රජුණි මා ථෙරපුත් අභය වෙමි. නුඹ මුණගැසීමට පැමිණියෙමි. භාවනාව අරඹයාය..
ගැමුණු රජු සෙමින් සයනයෙන් බැස කුටි දොරටුව වෙත පියමං කර එක් දොර පලුවක් මඳක් මෑත් කර බැලීය..
– අසිපත බිම දමන්න.. සැක හැරින්න මා මහා රාවණ අණ රැගෙන ආමි. නුඹට ජය වේවා …!
============== එතැන් සිට ………..
.
+ ඇතුලුවව ථේර පුත්ථාභයනි නුඹට අවසර.
– එසේය මහරජ
+ මා සයනෙහිම අසුන් ගන්න. මාගේ භාවනාව අරභයා පැමිණි බවක් සදහන් කලා මතකයි
– එසේය රජතුමනි
+ එසේනම් මා දුටු විඳි සියල්ල සත්යරක් !
– එසේය
+ විස්තර කිරීමක් කල හැකිද
– කිනම් කාරණා ගැනද ?
+ ථේරපුත්ථාභ මේ වනවිටත් එළාරයන් යුධ සේනාව රැස් කරන බව සැළයි. එහෙත් මා යුධ කල යුතුමද ?
– සැකයක්ද ?
+ දෙගිඩියාවකි.. යුධයෙන් තොරව මෙය විසදිය හැකි අයුරක් නැතිද ?
– නුඹ පියානන් අනුදැක්කේ ඒ මග නොවෙද ?
+ හ්ම්..
– රජුනි. නුඹ පියාණන්ට කොතෙක් බිනූවත් ඔහු බිය ගුල්ලකු නොව ඔහු ශ්රේ?ෂ්ටය වයසට යත්ම යුධ බලය මද බව දැන දැන හෙතම යුධයට නොගියෝය.
+ ඉතින් මා නොයැවූයේ…
– ඒ තරුණ මදය යැ. එදවස නුඹ යුධයට එළැබුනේනම් කිසිදු පෙර හුරුවක්, යුධ හුරුවක් , අණ හුරුවක් නැති නුඹ පරදිනු නිසැකයි. අනෙක් කාරණාව අපට සේවේ ඌනතාවක් පැවතුනි.
ඒ සදහා අවම වශයෙන් ලක් දෙරණ පහත කොටසත් එක අණකට ගෙන ආ යුතුය. ඒය නුඹ පියාණන් මැනවින් ඉටු කලේය.
+ එ කෙස්ද ?
– තමා සමග වෛරයෙන් සිටි කල්යාසණි නදිය ආශ්රිුතව හුන් කැලනි තිස්ස රජුගේ දුවණිය විහාර මහා දේවිය විවාහ පත් කර ගැනීම ම මදැ.
+ මෑණියන් වහන්සද ?
– හ්ම්. එසේය රජුනි. අදටත් නුඹ පිටිපස සිටින මහා වීර සෙවනැල්ල ඇයම බව දනිමි. නුඹ පියාණන්ටද එසේමය ඇය වීර කාන්තාවකි. මරණිනන් මතු දිව්ය ලෝක සම්පත්තියම ලබන්නීය.
+ හ්ම් එය එසේද ? එසේ වී නමුත් තවමත් දෙගිඩාවිනි.
– මහරජුනි. බිය නොවන්න
+ බියක් නැත ථේර පුත්ථාභයනි.. දුකක් ඇත. මහා මිනිස් ඝාතනයක් වනු ඇත එහි ලෙයින් මා දෑත් නැහැවෙනු ඇත. මිනිසුන් නසා ජයගන්නා රටක් කුමට !
– නුඹ එදවස සිටියේ යුධ කිරීමේ අභිප්රාතයෙනි. මාළිගයෙන් පැන ගියේද ඒ අටියෙනි. නමුත් දැන් කිම.
+ හහ් හහ්.. නුඹ කීවාක් හරිය. ඒ තරුණ මද ය ය. මේ කිරුලු හිස රදවා සිංහාසනාරෑඪ වූ පසුය එහි බර දැන්නෙනුයේ.
වගකීම දැනෙනුයේ. පියාණනන් හරිය. සිහිනය ගැන නැවත සිතන්නනෙමි. නුඹේ තීරණය කුමක්ද? රාවණ තීරණය කුමක් විය හැකිද ?
– රජුනි. අප පෙනි සිටිනුයේ මේ හෙළද්වීපය වෙනුවෙනුත් සම්බුද්ධ ශාසනය වෙනුවෙනුත් පමණි. ඉන් එහෙට අප දස දෙනාගේ කිසිදු මැදිහත් වීමක් නැත.
+ යුද්ධය නුඹේ කාරණා දෙකටම බලපෑමක් නැතිද ?
– නෙව්නම් අප මේ ලෙස මේ ලොව මෙ කාලයේ එකවර පහල නොවන්නෙමු .. මම නුඹට කියමි.. දැනටමත් යුද්ධය ඇරඹී අවසන්ය..
පෙරට තැබූ පය පසු පසට නොගන්න..
මහා රාවණ දසිස් ශක්තීන් නුඹ වෙනුවෙන් ය. යුද්ධය දිනන්නේමය මා ප්ර්තිඥාදෙමි.
+ නුඹට ජය වේවා ථේර පුත්ථාභයනි නුඹ දස දෙනාට මා කවදත් ලබැඳිය. නුඹ මින් පෙරත් මෙවැනිම අවස්ථාවක බුද්ධ ශාසනය රැක ඇතතේද ? නැතිනම් ……
– මා රජුනි. නුඹ අශෝක ඉතිහාසය නොදන්නේද ?
+ ධර්මාශෝක වූ චණ්ඩාශෝකද ??
– එසේයැ.
+ ඔහුත් සක්විති රජකම පතා රට එක්සේසත් කරමින් යුධ කල බව අසා ඇත්තේමි. නුඹ පවසන්නේ ඒ යුධ කලේත් නුඹගේ සහයෝගයෙන් බවද ථේර පුත්ථාභයනි
– එහි කතාන්තරය වෙනස්ය …. චණ්ඩාශෝක ධර්මාශෝක වූ සැටි අසා නැතිද ?
+ එසේය, කලකිරීමකින් පසුවන විටක ගෞතම බුද්ධ සාසනයේ සාමණේර නමක් දැක දහම දැන ගත්තායන් පසු බව ප්රසිද්ධ කරුණකි.
– හ්ම්… ඒ සාමනේරයන් කවුරුන් කියා සිතත්ද ?
+ ඔහ්…. ඒ ඔබද ??? එසේනම්
– එසේය… ධර්මාශෝකයන්ගේ නමනොදත් නවයක් වූ දෙනා පිලිබදව නුඹ අසාතැතිද ???
+ නැත .. පවසනු මැනවි…
– අවසර…..
——– කුරුළු ———
#දසිස් #රාවණ #රාවන #කුරුළු #rawana #ravana
( උපුටා ගැනීමේදී කතෘ අයිතිය සුරකින්න )
No comments:
Post a Comment